Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
471.43 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Prentenboeken --- Steden --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Wonen --- 316.33 ) Sociologie van het wonen --- steden --- verhalen 4-7 jaar --- zoekboeken --- Prentenboek 4+ --- Wereldoriëntatie --- kleuters --- experimenteren --- Kleuteronderwijs --- Technologische opvoeding --- Stad
Choose an application
Kinderliederen --- Tuinen --- Woningen --- 788.2 --- Appelen --- Basisonderwijs --- Bloemen --- Eten --- Huizen --- Hygiëne --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Koken met kinderen --- Liederen --- Muzikale opvoeding --- Post --- Schoonmaken --- Slapen --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Kinderliedjes en zangspelletjes --- Kinderlied --- Tuin --- Woning
Choose an application
Eindelijk is het weer zomer! De kersen zijn rijp, de kinderen lopen op blote voeten en na een korte onweersbui schijnt alweer de zon. De auteur verteld in kleurrijke beelden grote en kleine avonturen : over Susannes verjaardagsfeest in het park, over verdwaalde pinguïns en over de muis die zich op elke pagina verstopt heeft.
seizoenen --- zoekboeken --- zomer --- prentenboeken --- JB BERN --- Boerderijen --- Parken --- Prentenboeken --- Treinen --- Verhalen --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Wonen --- Zoekboeken --- Zomer --- Zomer - prentenboek --- PXL-Education 2019 --- kinderboek --- kinderboekillustratie --- prentenboek zonder tekst --- Didactic strategies --- Didactics of languages
Choose an application
In dit boek wordt een reeks uitgewerkte suggesties aangedragen voor telactiviteiten die erop gericht zijn om de kinderen elkaar te laten zien wat ze allemaal al kunnen, om ze onder woorden te laten brengen hoe ze dingen doen, en om ze daarover met elkaar van gedachten te laten wisselen. Activiteiten dus die in groter en kleiner groepsverband plaatsvinden, met een sterk accent op het sociale aspect van het leren. Hoofddoel daarbij is niet om het tellen als een geïsoleerde vaardigheid aan te leren, maar om de kinderen in aanvulling op de meer individueel opgedane ervaringen, te prikkelen en te inspireren, daarmee een nadere bewustwording stimulerend van een aantal fundamentele aspecten van het tellen.
Didactics of Kindergarten --- wiskundige initiatie --- Didactics of mathematics --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- kleuteronderwijs --- tellen --- voorbereidend rekenen --- 471.42 --- wiskunde --- didactiek --- Bouwen --- Handboek/cursus --- Hoeveelheden --- Hoeveelheidsbegrip --- Kabouters --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Knippen --- Knopen --- Lieveheersbeestjes --- Muizen --- Piraten --- Tellen --- Wegen --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Wiskundige initiatie --- Cognitieve opvoeding ; kleuteronderwijs --- Voorbereidend rekenen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- 472.2 --- Tellen : kleuteronderwijs --- kleuterschool --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Na ‘Wat een winter' verschijnt Rotraut Susanne Berners tweede kijk- en zoekboek. Ditmaal spelen de situaties op de grote kartonnen prenten zich af in de lente. Ook nu weer nemen herkenbare figuren de kijker mee op kleine avonturen die groeien in de loop van de zeven op elkaar aansluitende dubbele bladzijden. Open huizen nodigen uit om te kijken naar wat er binnen gebeurt. Zachte kleuren, die een prille lente aankondigen, vormen de ondertoon van het drukke leven buitenshuis. Op de achterflap staan ook weer de meest voorkomende personages met een kleine toelichting. Wie het eerste kent, vindt hier gekende figuren en situaties terug, die geven het geheel een vertrouwde en misschien ook minder uitdagende sfeer. Voor jonge lezers die voor het eerst kennis maken met de naïeve wereld die hier gedetailleerd werd uitgetekend vormt dit prentenboek zonder woorden wellicht een bron van speur-, kijk- en bladerplezier.
Kindergarten --- German literature --- lente (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- PXL-Education 2019 --- kinderboek --- kinderboekillustratie --- prentenboek zonder tekst --- prentenboeken --- lente --- seizoenen --- JB BERN --- Lente - prentenboek --- Boerderijen --- Lente --- Parken --- Prentenboeken --- Treinen --- Verhalen --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Wonen --- Zoekboeken --- kartonboeken --- zoekboeken --- Didactic strategies --- Didactics of languages --- Prentenboek
Choose an application
471.41 --- 471.42 --- 471.43 --- Kleding --- Lichaam --- Anders zijn --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Ziek zijn --- Kleuren --- Verven --- Verkleden --- Verhuizen --- Baby's --- Dieren --- Diversiteit --- Geluiden --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- kleuren --- dieren --- Nederlands --- didactiek --- kleuters --- Belangstellingscentra --- Peuters --- peuters --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs. --- Taalverwerving --- Kleuters. --- Peuters.
Choose an application
De cd-rom is bedoeld als ondersteuning van de derde stap van het vierstappenplan mondiale vorming om verbondenheid met leeftijdgenootjes op te bouwen. "Olive, een kleuter in het Zuiden" bevat een verzameling van 165 foto's over het dagelijks leven van Olive Keïnodje. Olive is vijf jaar en woont in de omgeving van Bangui in de Centraal-Afrikaanse Republiek. Een reportage bestaat uit een reeks opeenvolgende foto's aangevuld met concrete informatie uit de leefwereld van Olive. Volgende THEMA's komen aan bod : Olive en haar familie, haar papa, haar broertje, opstaan en ontbijten, naar school, op school, bang zijn winkelen regen, eten klaar maken, de vaat, kleren wassen, de tuin, schoenen poetsen, spelen, zich wassen, Olive is jarig.
mondiale vorming --- didactiek --- kleuteronderwijs --- 471.4 --- 471.43 --- 478.1 --- Bang zijn --- Familie --- Kinderen in de wereld --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Mondiale vorming --- Opstaan --- Regen --- Schoenen --- School --- Tuinieren --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Voeding --- Wassen --- Winkelen (Boodschappen doen) --- 043184.jpg --- Mondiale vorming ; kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Angst) --- (zie ook: Intercultureel onderwijs)
Choose an application
Naar oma, naar de winkel of naar het ziekenhuis...Altijd gaan deuren open. Stap maar binnen in dit boek. Achter elke deur wachten andere versjes. Sommige gedichten glimlachen, andere zingen of huilen. Alle deuren gaan ook weer toe. Zo worden ze moe. Al eens een deur zien uitrusten op het strand? Lees maar. De versjes staan klaar. Dit boek bevat 30 grappige, droevige, ernstige, speelse versjes onderverdeeld in 6 verschillende hoofdstukjes (Thuis, opa en oma, buiten, ziekenhuis, winkel en water). Het centrale thema is 'de deur',waarachter alle versjes wachten. Vandaar ook de titel van dit boek. De versjes vallen op door de speelsheid van taal, waarbij in de meeste gevallen sprake is van een of ander rijmschema. Opvallend is de originele schikking van de woorden. Ze nemen allerlei vormen aan. De meeste verzen zijn al geschikt om aan jonge kinderen vanaf ca. 4 jaar voor te dragen. Een enkel vers is wat moeilijker te doorgronden. Ook de zwart-wit illustraties vormen een wezenlijk onderdeel van dit boekje. Ze zijn evenals de verzen speels, grappig en aandoenlijk. Al met al een aantrekkelijke bundel die niet in een ruk dient voorgelezen te worden, maar waarvan je gedoseerd kunt genieten.
Dutch literature --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- versjes (genre) --- Kindergarten --- Jeugdpoëzie --- jeugdliteratuur --- kinderen --- tekening --- Ballonnen --- Boeken --- Dagen --- Deuren --- Dood --- Eten --- Grootouders --- Herfst --- Hygiëne --- Kinderen --- Luisteren --- Musea --- Nederlands 870 --- Ouders --- Piraten --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Seizoenen --- Slapen --- Snoepen --- Stormen --- Stranden --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Water --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Wonen --- Zee --- Ziek zijn --- 830.1 ) Nederlandse gedichten --- verzen buiten --- verzen opa en oma --- verzen thuis --- verzen water --- verzen winkel --- verzen ziekenhuis --- Versjes: kleuters --- Dichtwerken --- Poëzie
Choose an application
Alls kernactiviteiten spelen zich af in deze hoeken: spel met zand en water, rollenspel, constructieve en beeldende activiteiten, lees-schrijfactiviteiten en reken-wiskundeactiviteiten. In onderlingen samenhang en in een thematische context. Het pedagogisch-didactisch handelen van leerkrachten is aan alle activiteiten verbonden. Daarom doet de leerkracht mee aan het hoekenwerk, om in samenspel en samenspraak voor begeleiding en nieuwe leermomenten te zorgen. (Bron: covertekst)
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- hoekenwerk --- Didactic strategies --- Didactics of Kindergarten --- didactiek --- Hoekenwerk --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- 471.5 --- kleuters --- 471.4 --- kleuteronderwijs --- 474.21 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Boekenhoeken --- Bouwhoeken --- Constructie --- Fotografie --- Kastelen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kunst --- Leeshoeken --- Luisterhoeken --- Muziekhoeken --- Poppenhoeken --- Post --- Ruimte --- Stenen --- Watertafels --- Wereldoriëntatie --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Zandtafels --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Didactische werkvormen --- 051099.jpg --- kleuterschool: hoekenwerk --- Klasinrichting --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Natuur
Choose an application
Via leuke activiteiten leren de kinderen spelenderwijs en in een kleine groep de elementaire rekenvaardigheden. Daarnaast wordt er ook geknutseld. In de kleuterklas wordt een stevige basis gelegd aan de beheersing van een aantal fundamentele begrippen zoals hoeveelheid, ordening, ruimte,.. inhoudstafel: motivering en doel begripsvorming rekenvoorwaarden: - ruimtelijke oriëntatie - begrippen ivm tijd - getalbegrip - ordeningsbegrippen - rekenbegrippen - tellen - kennis van cijfers en bewerkingssymbolen thema's: - kijk eens in de spiegel - geen katten in zakken! - horen, zien en wijzer worden - we slaan de bal niet mis! - met toeters en trompetten - het rolt en het rijdt - het land waar alles kan - knuffels knijpen - geen doos van Pandora - joepie, ik mag in de hoek! - als een vis in het water - mijn poppenkinderen - moet er geen zand zijn? - veel werk aan de winkel - de kleine architect - keukelen - ruimtelijke
voorbereidend rekenen --- Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- wiskunde --- aanvankelijk rekenen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 471.42 --- Ballen --- Bouwen --- Bouwhoeken --- Cijfers --- Dieren --- Dozen --- Feesten --- Getalbegrip --- Handboek/cursus --- Hoekenwerk --- Hoepels --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Knuffels --- Lichaamsschema --- Ordenen --- Poppen --- Rekenen --- Rekenvoorwaarden --- Rollen --- Ruimtelijke oriëntatie --- Spiegels --- Sprookjes --- Tellen --- Tijd --- Verkleden --- Water --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Wiskundige initiatie --- Zakken --- Zand --- Zintuigen --- handboek --- kleuteronderwijs --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O. --- 475.4 --- Ordenen ; kleuteronderwijs --- Ruimte ; kleuteronderwijs --- Tellen ; kleuters --- Tijd ; kleuters --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 472.2 --- kleuterschool: wiskunde --- Cognitieve opvoeding --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- (zie ook: Classificeren en seriëren) --- Schoolbooks - Didactic material --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O --- spelend rekenen --- wiskundige initiatie
Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|